Richard Schalke heeft ruim 20 jaar ervaring in Dynamisch Verkeers Management. Na zijn studie Ruimtelijke Economie aan de Erasmus Universiteit heeft hij bij diverse ICT bedrijven gewerkt. Daarbij is hij zich steeds meer gaan richten op het snijvlak ICT en Verkeer en Vervoer. Vervolgens heeft hij zich ontwikkeld tot DVM adviseur.
De afgelopen jaren heeft Richard zich binnen DVM zich gespecialiseerd als transitiemanager. In deze rol zorgt hij er voor dat projecten zoals uitbreiding van spitsstroken, aanpassing of uitbreiding van de wegen en aansluitingen van bruggen en tunnels goed integreert met de bestaande bediensystemen en -processen. Een belangrijk aspect hierbij is dat de uitvoering van deze projecten de dagelijkse gang van zaken in operationele verkeerscentrales niet te veel verstoord. Deze functie heeft hij namens de aannemer vervult voor onder ander de volgende projecten:
- A12 Lunetten – Veenendaal (DBFM) namens Poort van Bunnik
- Beter Benutten A7/A8 (BVP) namens BAM
- A1/A6 Diemen-Almere Havendreef (DBFM) namens SAAone
- Centrale Wisselbaan Bediening namens Vialis
- Blankenburgverbinding (DBFM) namens BAAK
- Rijnlandroute (DBM) namens Comol5
- Spoedproject A73 bediening naar VCZN Helmond namens Vialis
- A9 Badhoevedorp – Holendrecht namens VeenIX
- Renovatie bediening, bewaking en bewaking Spijkenisserbrug en Brug over de Noord namen Yunex Traffic & Heijmans
- Bediencentrale Den Haag op Scheveningen namens Vialis
- A27 Everdingen – Hooipolder namens Alseen
- AXZ (Bouwteam Zuidasdok Tunnels & VolkerWessels) namens VolkerWessels
